Συχνές ερωτήσεις

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ.

Άμεση επικοινωνία - 24/7
  • 694 7 654 972

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit.

Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequat auctor eu in elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris in erat justo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit.

Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequat auctor eu in elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris in erat justo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit.

Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequat auctor eu in elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris in erat justo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit.

Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequat auctor eu in elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris in erat justo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit.

Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequat auctor eu in elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris in erat justo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit.

Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequat auctor eu in elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris in erat justo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit.

Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequat auctor eu in elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris in erat justo.

Πολλές φορές έχει τύχει να βάλουμε στην πρίζα μία συσκευή που έχει πρόβλημα ή να παρουσιάσει βλάβη κατά τη διάρκεια που τη χρησιμοποιούμε. Μόλις λοιπόν παρουσιαστεί το πρόβλημα, το οποίο συνήθως συνοδεύεται από κάποιον ήχο όπως “μπάμ” αλλά και από την δημιουργία καπνών και έντονη μυρωδιά καμένου, τμήμα της εγκατάστασής μας, ή όλη η εγκατάσταση μένει χωρίς ρεύμα.

Σε αυτή την περίπτωση το πρώτο που κάνουμε είναι βγάλουμε την χαλασμένη συσκευή από το ρεύμα. Στη συνέχεια πηγαίνουμε στον κεντρικό πίνακα και ελέγχουμε ποιες ασφάλειες έχουν πέσει (αν ο ηλεκτρολόγος σας ήταν και σχολαστικός θα σας έχει σημειώσει ποια ασφάλεια τροφοδοτεί ποιο κύκλωμα). Σηκώνουμε λοιπόν τις ασφάλειες που έχουν πέσει (ενδεχομένως και το ρελέ) και ελέγχουμε αν επανήλθε το ρεύμα, αλλά ανακαλύπτουμε έκπληκτοι πως δεν δουλεύει τίποτα. Σε αυτήν την περίπτωση το πιθανότερο είναι πως έχει πέσει η ασφάλεια ή οι ασφάλειες του μετρητή (κοινώς ρολόι).

Πηγαίνουμε στον μετρητή που βρίσκεται συνήθως στην είσοδο του σπιτιού ή στην μπροστινή μάντρα της ιδιοκτησίας μας και ελέγχουμε και εκεί αν η ασφάλειες είναι σηκωμένες (μία αν έχουμε μονοφασικό ή τρεις αν έχουμε τριφασικό). Αντικρίζοντας τον μετρητή θα συναντήσουμε μία από τις εξής τρεις περιπτώσεις:

  • Διάφανο πορτάκι στο κάτω μέρος. Κατεβάζουμε το πορτάκι και ελέγχουμε αν η/οι ασφάλεια/ες “κοιτάνε” προς τα δεξιά. Αν όχι, τότε μετακινούμε το μοχλό προς τα δεξιά, κλείνουμε το πορτάκι προς τα πάνω και ελέγχουμε αν επανήλθε το ρεύμα στο σπίτι.
  • Μοχλός μικρός μεταλλικός στο κάτω μέρος του μετρητή. Στρέφουμε το μοχλό προκειμένου να σηκώσουμε τις ασφάλειες. Είναι σύνηθες φαινόμενο ο μοχλός αυτός να μην λειτουργεί και να πρέπει να ανοιχτεί ο μετρητής πράγμα που απαγορεύεται. Σε αυτή την περίπτωση επικοινωνούμε με τις βλάβες ΔΕΔΔΗΕ της περιοχής μας, αφενός για να ανοίξουν το μετρητή και αφετέρου για να ζητήσουμε να αντικατασταθεί το μπροστινό μέρος του μετρητή ώστε να μην αντιμετωπίσουμε το ίδιο πρόβλημα στο μέλλον.
  • Στον μετρητή συναντάμε ασφάλεια τήξεως (άσπρο στρογγυλό περίβλημα). Αυτή η ασφάλεια πρέπει να αντικατασταθεί όταν καεί, ξεβιδώνοντας την και τοποθετώντας μία νέα στη θέση της. Προσοχή: και σε αυτή την περίπτωση καλούμε στις βλάβες του ΔΕΔΔΗΕ της περιοχής μας, προκειμένου να μας την αντικαταστήσουν με αυτόματη ώστε να μπορούμε να κάνουμε τον χειρισμό εύκολα και με ασφάλεια.

Τέλος να αναφέρουμε πως μπορεί να γίνει βραχυκύκλωμα κάπου που μπορεί να μην το αντιληφθούμε, οπότε ακολουθούμε πάλι την παραπάνω διαδικασία. Αν ανεβάζοντας την ασφάλεια είτε του πίνακα είτε του μετρητή αυτή δεν μένει στη θέση της αλλά πέφτει αμέσως, τότε υπάρχει βραχυκύκλωμα στην εγκατάστασή μας οπότε και καλούμε τον ηλεκτρολόγο μας προκειμένου να εντοπίσει και να αποκαταστήσει την βλάβη.

 

Παπαευαγγέλου Νικήτας

Ηλεκτρόλογος Μηχανικός Τ.Ε

 

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit.

Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequat auctor eu in elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris in erat justo.

Ακόμη ένα συνηθισμένο πρόβλημα που μπορεί να μας απασχολήσει είναι να πέσει ξαφνικά ο Διακόπτης Διαφορικού Ρεύματος (ΔΔΡ ή κοινώς ρελέ) βυθίζοντας την εγκατάστασή μας στο σκοτάδι.

Ο ΔΔΡ ενεργοποιείται όταν ανιχνεύσει διαρροή ρεύματος στην ηλεκτρική μας εγκατάσταση. Οπότε ο λόγος είναι διαρροή. Το δύσκολο κομμάτι είναι να εντοπίσουμε που συμβαίνει η διαρροή. Πρέπει να καλέσουμε αμέσως ηλεκτρολόγο; Η απάντηση είναι όχι. Ας δούμε μερικά πράγματα που μπορούμε να ελέγξουμε μόνοι μας.

  • Βγάζουμε ΟΛΕΣ τις συσκευές από τις πρίζες του σπιτιού και προσπαθούμε να επαναφέρουμε τον ΔΔΡ. Αν επανέλθει τοποθετούμε τις συσκευές μία – μία στις πρίζες μέχρι να βρούμε αυτή που δημιουργεί το πρόβλημα.
  • Αν ο ΔΔΡ δεν επανέρχεται παρόλο που αφαιρέσαμε όλες τις συσκευές, κατεβάζουμε τον διπλό διακόπτη της κουζίνας και του θερμοσιφώνου που βρίσκονται στον πίνακα και ξαναδοκιμάζουμε. Αν επανέλθει σηκώνουμε έναν – έναν τους διακόπτες για να δούμε ποια από τις δυο συσκευές έχει το πρόβλημα.
  • Ένας τελευταίος έλεγχος είναι να κατεβάσουμε όλες τις ασφάλειες του πίνακα και στη συνέχεια να σηκώσουμε το ΔΔΡ. Αν επανέλθει, τότε σηκώνουμε μία – μία τις ασφάλειες για να δούμε ποια γραμμή του σπιτιού έχει το πρόβλημα. ΠΡΟΣΟΧΗ: η συγκεκριμένη τακτική λόγω του τρόπου που δουλεύει ο ΔΔΡ αλλά και του είδους των ασφαλειών που έχει ο πίνακας δεν είναι σίγουρο ότι θα μας δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Επομένως κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας μέχρι στιγμής. Αν βρήκαμε τι φταίει τότε πράττουμε αναλόγως. Αν έφταιγε κάποια συσκευή για παράδειγμα, την βγάζουμε από το ρεύμα και καλούμε τεχνικό να την επισκευάσει. Αν σηκώνοντας κάποια συγκεκριμένη ασφάλεια ενεργοποιείται ο ΔΔΡ, τότε την κατεβάζουμε και καλούμε τον ηλεκτρολόγο μας να εντοπίσει και να αποκαταστήσει τη διαρροή. Το ίδιο κάνουμε αν το πρόβλημα επιμένει παρά τους ελέγχους που μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε μόνοι μας. Οι αιτίες μπορεί να είναι πολλές. Από ένα φωτιστικό που έχει πάρει υγρασία μέχρι και το ίδιο το ρελέ μπορεί να έχει χαλάσει.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:

Μην ξεχνάτε, εκτός από παράνομο είναι και άκρως επικίνδυνο να αφαιρεθεί το ρελέ από την εγκατάστασή σας. Δεν δεχόμαστε σαν λύση την αφαίρεση του ρελέ από τον πίνακα από κανέναν και για κανένα λόγο.

Τέλος όταν ο ηλεκτρολόγος βρει και φτιάξει το πρόβλημα, ζητάμε πάντα να ελέγξει την καλή λειτουργία του ρελέ με ειδικό μηχάνημα που πρέπει να έχει μαζί του (δεν έχει σημασία αν το ρελέ μας το άλλαξε μόλις με καινούριο. Και πάλι ζητάμε να το μετρήσει).

 

Παπαευαγγέλου Νικήτας

Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε

Έχετε περισσότερες απορίες;

Χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες ή δεν βρήκατε απάντηση στην ερώτησή σας; Συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας που θα βρείτε στην καρτέλα “επικοινωνία” και στείλτε μας ότι σας απασχολεί σε θέματα ηλεκτρολογίας. Είμαστε δίπλα σας να λύσουμε οποιοδήποτε ηλεκτρολογικό θέμα σας απασχολεί με μεγάλη μας χαρά και υπευθυνότητα!